МИ- ДОСЛІДНИКИ МИ-ВИНАХІДНИКИ

 

Тиждень 19

МИ- ДОСЛІДНИКИ

МИ-ВИНАХІДНИКИ

Мета: розкрити дітям поняття «дослідник», «винахідник»; пояснити відмінність між дослідом і винаходом; розповісти про різні способи отримання відповідей на запитання про навколишній світ; дати уявлення про те, що означає слово «лайфхаки»; учити проводити спостереження та досліди з метою визначення ознак предметів; розвивати навички дослідницької діяльності, спостережливість, логічне мислення, фантазію; виховувати організованість, відповідальність, цікавість до пізнання нового.

 

 

 ХТО ТАКИЙ ДОСЛІДНИК?

  Розкажіть  дітям про поняття  (дослідник, дослідження, дослід ).

  «Хто такий дослідник?»

— У світі існує багато речей, про які ми могли ніколи не дізнатися. Наприклад, що Земля — куля, хто живе на дні океану, як живуть інші народи та багато-багато іншого.

Багато цікавих і дуже важливих відкриттів зроблено завдяки допитливості людей. Вони прагнули пізнати світ, вивчати його, проводити експерименти, здобувати нові знання, досліджувати і робити нові відкриття. Таких людей ми називаємо дослідниками.

— Як ви вважаєте, хто може стати дослідником?

— Справа в тому, що кожен із нас є дослідником. Від перших днів свого життя люди спостерігають за тим, як улаштоване довкілля.

Дивлячись на сонце, ми розуміємо, що воно яскраве, засліплює очі. Падаючи, розуміємо, що земля тверда. Дізнаємося, що кожного ранку сонце сходить, а ввечері сідає за обрій. Ми розглядаємо, порівнюємо, проводимо експерименти, узагальнюємо, перевіряємо результати, висуваємо припущення, здобуваємо нові знання та

використовуємо їх у своєму житті... Одним словом — досліджуємо.

Пропоную батькам разом з дітьми  погратися у дослідників.

Вправа «Дослідники» ( Пропоную  разом з дитиною  провести  прості досліди із снігом  ).

— Ми сьогодні станемо справжніми вченими-дослідниками і будемо досліджувати властивості снігу.

На столі стоять тарілочки з водою. Пояснити , що вчора я  в кожну тарілочку поклала сніг.

— Що з ним сталося? Чому?

Висновок. Сніг розтанув.

— Я бачила, що деякі діти їдять сніг. Чи можна їсти сніг?

— Під мілкими тарілочками у кожного з вас лежить по дві однакові геометричні фігури.

— Як називається така фігура? (Коло.)

— Якого кольору кола? (Відповіді дітей.) Покладіть одне коло на порожню тарілочку, а зверху покладіть сніг. Інше коло опустіть у воду. Де ви бачите коло: під снігом чи у воді? (У воді.) Чому? (Тому що вода прозора.) А під снігом коло видно? (Ні, бо сніг непрозорий.) Молодці діти, ви справжні дослідники! Ми з’ясували ще одну властивість снігу.

Висновок. Сніг непрозорий.

— Діти, якого кольору вода і сніг? (Сніг білий, вода безбарвна.)

А що ще буває білим?

Висновок. Біле забарвлення — це ще одна властивість снігу.

— Які ви молодці! Як багато всього цікавого дізналися про сніг. Поміркуйте і скажіть, як з’ясувати, чи має сніг запах. (Потрібно понюхати.)

— Понюхайте спочатку мандарин. Який він має запах? (Ароматний, запашний.) А тепер понюхайте сніг. Як пахне? (Сніг не має запаху.) І це також властивість снігу.

Висновок. Сніг не має запаху.

Учитель виставляє на стіл три баночки: у першій — холодна

вода, у другій — гаряча, у третій — тепла.

— Де сніг розтане швидше, а де — повільніше?

— Чому так відбувається?

— Чим тепліша вода, тим швидше розтане сніг. Швидкість танення снігу залежить від температури води. Танення під дією високої температури — це також властивість снігу.

Висновок. Сніг тане під дією високої температури.

-Які властивості має сніг?

— Чи сподобалося  тобі бути дослідником ?

4. Знайди відмінності. (Додаток)

 

 

 

 

 

 

 

 






 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ЧИ МОЖНА БУТИ ВИНАХІДНИКОМ У НАШ ЧАС ?